Šablona pro Zhodnocení roku 2023 - Jaký jsem měl/a rok?

Vyjasnit si očekávání nemusíte jen na začátku spolupráce

Nástup nové asistentky (nového asistenta) je událost.

Očekávání jsou velká a šéf dost často čeká, co všechno asistentka předvede ve své zkušební době.

Řekněme si to totiž na rovinu. Ze životopisu a ze dvou/tří pohovorů toho člověk tolik nepozná.

Co mohu doporučit, je, nenechte v tom svou asistentku/asistenta plavat. Usnadněte si vzájemné napojení, pak budete tandem, který si čte myšlenky. Vážně!

Protože jak říkám, „CO NENÍ ŘEČENO, NENÍ UDĚLÁNO“ (alespoň tedy na začátku).

Jak začít? Promyslete si, proč asistentku chcete a co vše bude místo Vás dělat. Ano, místo Vás. Jsou činnosti, kde jste jako šéf/šéfka nenahraditelný/á, a naopak jsou činnosti, které opravdu nemusíte už dělat Vy. Tyto činnosti si sepisujte klidně měsíc, protože na začátku měsíce děláte jiné věci, než na konci.

A pak si sedněte se svou asistentkou/asistentem a řekněte si nahlas očekávání.

Očekávání

Vyjmenuji zde ty nejčastější (na kurzu je bereme do větší hloubky):

– smysl pozice: pohled obou stran

– vize a hodnoty Vaše, asistentky a firmy

– odměňování (nástup, po zkušební době, po roce, za odměnu…);

– pracovní doba a home office;

– chybovost a jak s ní naložit;

– komunikace – potvrzení mailů, komunikace s klienty…;

– umí si informace primárně najít sama/sám (google, interní programy a databáze);

– vaše opakující se události vede v patrnosti (doktor apod.);

– obsluha návštěv;

– image;

– správa financí/marketingu/crm;

– vyhodnocování efektivity Vašich schůzek, včetně zápisů z jednání;

– účast na školeních a její/jeho rozvoj;

– náplň práce……

 

(Pokud nejste šéfka, ale asistentka, a čtete tento článek, jde to i obráceně – Co vše si přejete vyjasnit si se šéfem.)

Nastavení spolupráce

Na tuto schůzku skutečně není třeba čekat, udělejte ji co nejdříve po nástupu.

Vyjasňovat očekávání lze i v průběhu spolupráce, takže si prosím nemyslete, že když ji po nástupu uděláte, že máte hotovo.

Jistě se Vaše asistentka/Váš asistent bude zlepšovat, Vy jí/mu budete přidávat práci. Opět si sedněte a férově si vyjasněte, co to znamená, včetně případně nově nastaveného odměňování.

 

Komunikace je důležitá a dost často jste spolu 6hodin denně, tak buďte k sobě féroví a čestní.

Kristýna

Kristýna Stoklásková
Jak Kristýna s oblibou říká, její obor jsou asistentky a online svět. Od roku 2016 má svůj vlastní projekt Šéfův svět a od roku 2019 je součástí S ÚSMĚVEM s.r.o., který od ledna 2022 řídí jako Marketingová ředitelka. Vystudovala obor Hotelnictví a turismus a následně získala v roce 2006 bakalářský titul v oboru Podnikání a Administrativa na ČZU v Praze. V roce 2020 vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky. Má bohaté zkušenosti z oblasti hotelnictví a gastronomie a manažerského rozvoje. Působila jako Office manažerka ve společnostech zaměřených na oblasti financí a obchodu. V roce 2014 jsem nastoupila do společnosti NeuroLeadership Group (NLG) na pozici Operations manager, kde zodpovídala za Operativu (Back office, HR, marketing a obchod) a Finance. Prošla tehdy koučovacími kurzy společnosti NLG a aktivně koučuje. V roce 2016 odešla z NLG a založila si své podnikání. Její specializací jsou asistentky. Jejich nábor do společnosti a následné zaučení. A hromadné kurzy pro asistentky, jak být nenahraditelná. V Marketingu s úsměvem pomáhá klientům s online marketingem a rozjezdem podnikání. Věří, že v Obsahovém marketingu je obrovská síla. Má tým 10 odborníků, SEO specialistku, manažerku sociální sítí, Analytičku, Copywriterku, Webmastera atd., kteří dělají svou práci srdcem a umějí si nazout klientovi boty.