Šablona pro Zhodnocení roku 2023 - Jaký jsem měl/a rok?

Plat asistentky ředitele. Kolik si říct a kolik nabídnout?

Téma platu je obávané snad u všech pohovorů. A přitom tomu tak být nemusí. Když máte povědomí o podmínkách na trhu, jako ředitel dokážete ocenit kvalitně odvedenou práci a jako asistentka si pevně stojíte za svým umem a hodláte jej potvrdit v praxi, může dojít k velmi příjemné oboustranné shodě. Jaký plat je pro asistentky ředitele adekvátní a jakým dovednostem odpovídá?

Náplň práce jako alfa a omega

O monotónní práci za počítačem nemůže být řeč. Někdy je to totiž pěkná jízda! Pozice asistentky ředitele vyžaduje komplexní balíček dovedností a osobnostních rysů, kterými by měl oplývat každý uchazeč. 

Asistentka ředitele musí duchapřítomně reagovat na nenadálé změny v diáři, flexibilně a co nejrychleji je vyřešit, a přitom si zachovat jistý systém, aby se v tom neztratila. Není tedy pochyb o tom, že jde o obrovsky zodpovědnou výzvu, které by měl odpovídat plat.

Náplň práce asistentky ředitele je specifická hned ze dvou úhlů pohledu. Každý pracovní den ředitele je čistě ve vaší režii a jste to vy, na kom závisí úspěšný průběh důležitých meetingů. Na druhé straně máte pod palcem bezchybný chod kanceláře a administrativy.

Co určuje plat asistentky ředitele

Je několik hledisek, která mohou mít vliv na plat asistentky ředitele. Některé lze ovlivnit více, jiné méně. Polepšit si můžete například rozšiřováním svých znalostí nebo změnou bydliště.

Znalosti

Jaký znalostní základ jste si pro pozici asistentky ředitele vybudovali? Vypovídá o tom vaše dosažené vzdělání, absolvované kurzy nebo znalost cizích jazyků a kancelářských softwarů. 

Zkrátka a dobře, v čem se cítíte jistí v kramflecích a jednoduše víte, že víte? To vše může hrát roli při nastavování platu. A samozřejmě nikdy není pozdě si své znalosti vylepšit!

Zkušenosti

Je to logické. Čím víc toho víte a s čím více věcmi jste se setkali, tím lépe. Můžete se pochlubit délkou praxe, ale především byste měli ukázat, jak se orientujete v obchodních záležitostech, prozradit, kolik zahraničních cest máte za sebou a čím vás obohatily, a zmínit události, na jejichž organizaci jste se podíleli. Na věku přitom nezáleží. Stává se, že mladí lidé mají někdy mnohem více zkušeností než jejich starší kolegové v oboru.

Vlastnosti

Jací jste? Co vás baví? Jaké chování je pro vás typické? V pozici asistentky ředitele byste se měli cítit komfortně, a proto by měly mezi vaše hlavní vlastnosti a silné stránky patřit organizační schopnosti, akčnost, pečlivost, samostatnost, vynikající komunikační schopnosti a profesionální vystupování. Ostatně, hned to budete moci ukázat v praxi.

Náplň práce

Vedení diáře, koordinace schůzek a zajišťování podkladů jsou takový standard. Cenu práce však mohou zvýšit speciální požadavky jako například organizace větších firemních akcí, zastoupení ředitele v jeho nepřítomnosti, vedení malých projektů zadaných generálním ředitelem, účast na důležitých pracovních cestách, plánování zahraničních cest nebo marketignové aktivity nad rámec běžné náplně práce asistentky.

K vyššímu platu může přispět také vaše časová flexibilita během dne, týdne i v rámci měsíce nebo skvělé řidičské schopnosti. Rovněž se nebojte vyzdvihnout své zahraniční zkušenosti, byť v jiném oboru. I zkušenost zdánlivě nesovisející s pozicí asistentky ředitele vám může přihrát plusové body, díky nímž stoupnete v očích generálního ředitele i na výplatní pásce.

Lokalita

Obecně platí, že ve větších městech bývají platy o něco vyšší. Také nabídka pracovních pozic je znatelně širší a zajímavější než v malých městech. Situace se ale neustále zlepšuje. 

Průměrná hrubá mzda asistentky ředitele

Průměrná hrubá mzda se podle portálů Indeed.com a Jooble.org pohybuje mezi 25–30 000 Kč. Nicméně pořád se jedná jen o statistiku a váš finální plat závisí na domluvě.

Pracovní poziceMinimálníMaximálníTypická
Recepční32 000 Kč40 000 Kč35 000 Kč
Office manažerka50 000 Kč65 000 Kč55 000 Kč
Asistentka ředitele45 000 Kč65 000 Kč55 000 Kč
Back office35 000 Kč45 000 Kč40 000 Kč

Výše základních hrubých měsíčních mezd podle Hays.cz

Průměrný základní plat asistentky ředitele

Čistě pro zajímavost můžete mrknout na rozdíly v jednotlivých městech České republiky.

LokalitaPrůměrný základní plat
Praha27 838 Kč
Ostrava22 239 Kč
Brno23 757 Kč
Pardubice25 177 Kč
České Budějovice19 085 Kč

Rozdíly mezd v různých městech České republiky podle Indeed.cz

Plat asistentky z pohledu ředitele

Vy jste ten, kdo nabízí pozici asistentky, a tedy i vy určujete výši odměny. Možná máte jasnou představu, kolik své asistentce nabídnete. Pokud váháte, svěřte nábor do rukou odborníka. Nejen, že pro vás najde vhodnou osobu, ale pomůže vám i s nastavením platu. 

Jen spokojená asistentka pro vás udělá skutečně první poslední a stane se doslova vaší pravou rukou, na kterou se můžete spolehnout i v nečekaných situacích.

Jaký plat očekává asistentka ředitele

Věříte ve své schopnosti? Každý máme nějaká očekávání, ale vždy platí, že pokud míříte výš, musíte si sami za sebou pevně stát a umět dokázat, že na to máte. Svůj potenciál a sebedůvěru můžete podpořit osobním rozvojem, s nímž vám pomůže zkušený mentor.

Zaujala vás náplň práce asistentky a líbilo by se vám stát se pravou ruku ředitele?Hledáte k sobě spolehlivou asistentku, která vám výrazně usnadní pracovní povinnosti?

Kontaktujte Šéfův svět!

Kristýna Stoklásková
kristyna@sefuvsvet.cz

+420 603 172 577

Šéfův svět propojuje manažery a asistentky už od roku 2016. Jeho středobodem je Kristýna, která byla dříve také asistentkou a nyní působí jako headhunter se specializací na administrativu, rozvíjí stávající asistentky, zaškoluje nové tváře a pro ředitele firem hledá ty nejlepší asistentky, které do jejich světa zapadnou jako dokonale padnoucí dílek skládačky. 

Kristýna má svou databázi osvědčených asistentek, realizuje nábory od A do Z, sdílí užitečné e-booky, nabízí mentoring asistentkám a organizuje kurzy, semináře a workshopy. Její schopnost objevit talenty a naučit je vše potřebné pro roli nepostradatelné asistentky dokazuje řada osvědčení a certifikátů získaných během její kariéry v personalistice. 

Kristýna Stoklásková
Jak Kristýna s oblibou říká, její obor jsou asistentky a online svět. Od roku 2016 má svůj vlastní projekt Šéfův svět a od roku 2019 je součástí S ÚSMĚVEM s.r.o., který od ledna 2022 řídí jako Marketingová ředitelka. Vystudovala obor Hotelnictví a turismus a následně získala v roce 2006 bakalářský titul v oboru Podnikání a Administrativa na ČZU v Praze. V roce 2020 vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky. Má bohaté zkušenosti z oblasti hotelnictví a gastronomie a manažerského rozvoje. Působila jako Office manažerka ve společnostech zaměřených na oblasti financí a obchodu. V roce 2014 jsem nastoupila do společnosti NeuroLeadership Group (NLG) na pozici Operations manager, kde zodpovídala za Operativu (Back office, HR, marketing a obchod) a Finance. Prošla tehdy koučovacími kurzy společnosti NLG a aktivně koučuje. V roce 2016 odešla z NLG a založila si své podnikání. Její specializací jsou asistentky. Jejich nábor do společnosti a následné zaučení. A hromadné kurzy pro asistentky, jak být nenahraditelná. V Marketingu s úsměvem pomáhá klientům s online marketingem a rozjezdem podnikání. Věří, že v Obsahovém marketingu je obrovská síla. Má tým 10 odborníků, SEO specialistku, manažerku sociální sítí, Analytičku, Copywriterku, Webmastera atd., kteří dělají svou práci srdcem a umějí si nazout klientovi boty.