Dvoudenní nový kurz Nenahraditelná asistentka 4.-5.11.

2. místo v soutěži Asistentka roku 2018

22.2. 2019Lucie Maxová940x

Rozhovor s Pavlínou Malou,

výkonnou asistentkou společnosti TART, s.r.o., jenž se umístila na 2. místě v soutěži Asistent/ka roku 2018 ČR, která se slavnostně vyhlašovala 6. února 2019.

Co pro ni soutěž znamenala a co znamenala pro jejího šéfa? Co je nejlepší na práci asistentky? Vše se dozvíte, když budete číst dále.

1. Jak dlouho ve vaší kariéře již působíte na pozicích asistentky?

Ohlédnu-li se za svým profesním působením, pozici asistentky prakticky zastávám celou svoji dlouholetou praxi, a to nechtějte vědět, kolik je to let 🙂

2. Jak dlouho pracujete pro současného šéfa? Je to vaše nejdelší spolupráce?

Pro svého současného šéfa pracuji 4 roky. Nejde o moji nejdelší spolupráci, ale kvalitou a hodnotou zkušeností pro mě nejlepší!

3. Co je podle vás hlavní pro to, aby to mezi šéfem a jeho asistentkou klapalo?

Nejdůležitějším aspektem je, aby si šéf a asistentka „sedli“. Asistentka je šéfova prodloužená ruka, člověk, na kterého se šéf může na 100% spolehnout. To znamená, že musí být naladěna na stejné vlně jako on. Asistentka musí myslet stejně, jako její šéf. Musí být jeho stínem, jenž se připraven být včas po ruce, musí umět předvídat a vždy mít připraveno několik tahů dopředu 🙂

4. Co je podle vás nejlepší a co naopak nejhorší na práci asistentky?

Nejlepší na práci asistentky je možnost variability a vytvoření si vlastního zázemí. Za horší považuji nutnost neustálé soustředěnosti. Asistentka musí zvládat vykonávat několik věcí zaráz a vše na 100%. Pokud mám označit nejhorší stránku této práce, potom je to podceňování této pozice, ba i její zneužívání. Ráda bych zdůraznila, že v dnešní době již není hlavní náplní práce asistentky vařit kávu!

5. Co vás motivovalo k přihlášení do soutěže Asistent/ka roku ČR 2018?

Do soutěže mě přihlásila moje kolegyně. Když už jsem byla „na seznamu účastnic“, motivovalo mě dokázat se prosadit mezi konkurencí, především však nezklamat kolegy ve firmě a všechnu tu podporu kolem mě (a že byla opravdu velká). Měla jsem i osobní motivaci – v průběhu soutěže odešli na vždy dva lidé, které jsem měla moc ráda – pro ty jsem chtěla být co nejlepší a dosáhnout až na stupně vítězů. Oba byli se mnou po celou dobu a drželi mě za ruku, vím to …

6. Měla jste z něčeho před přihlášením do soutěže obavy?

Jakmile jsem se o svém přihlášení do soutěže dověděla, první, co mi proběhlo hlavou bylo: „nesmím zklamat – musím to dát!“. Myslela jsem na firmu, na šéfa, nechtěla jsem nikoho zklamat, a to ani sebe.

7. Jak soutěž probíhala, přibližte nám podmínky účasti a soutěžní disciplíny…

Vše začalo odesláním mého CV, připojením několika fotografií, sepsáním životního příběhu, aktualizací profesní sociální stránky LinkedIn a samozřejmě i hodnocení mé garantky.

Dalším úkolem bylo natočení videa s charitativním podtextem dle zadání.

V prosinci jsem se psychicky připravovala na video rozhovor prostřednictvím Skype, neboť do té doby jsem komunikovala pouze písemně.

Velmi pozitivně jsem vnímala účast na tzv. testovacím dni v Praze. Šlo o osobní kontakt s porotou, plnění zadaných úkolů jednotlivě, či v týmu a o bonus v podobě focení u profesionálního fotografa.

Celá soutěž byla zakončena Galavečerem v Praze – a ten stál za to 🙂 Stačí navštívit webové stránky asistentky – zveřejněné fotografie mluví za vše. Odborníci prominou, popíšu-li večer slovy: „byla to pecka“!

8. Vybavíte si, v jak velké konkurenci jste se stala „viceasistentkou roku na 2. místě soutěže?

Na galavečeru bylo 8 finalistek. Na webových stránkách soutěže „viselo“ celkem 11 vybraných účastnic. Na testovacím dni padlo číslo 60 celkově přihlášených.

9. Proč si myslíte, že jste zrovna vy vyhrála 2. místo?

Protože jsem si věřila a dokázala na sebe zaměřit pozornost poroty, a to nejen díky své praxi, ale i slovnímu a písemnému projevu.

10. Co na vaši výhru říkal váš šéf?

Byl velmi nadšen a potěšen. Domnívám se, že o mém úspěchu ani na chvilku nezapochyboval 🙂

11. Co byste poradila asistentkám, které váhají s přihlášením do soutěže Asistentka roku v České republice?

Pokud si věříte, běžte do toho, nebojte se prosadit, vždyť nemáte co ztratit! Pokud to neuděláte teď, udělá to někdo jiný a Vy už se k tomu neodhodláte …

12. Proč by měly české asistentky zkusit štěstí v soutěži?

…. a proč ne? Je potřeba využít příležitosti a ukázat, co v člověku je, dokud není pozdě!

13. Soutěží se v ČR snažíme vybudovat prestiž pozici asistentky. Jak je vnímána asistentská pozice v ČR podle vás?

Pozice asistentky je dosud podceňována – profesně i finančně. Doby, kdy hlavní náplní práce asistentky bylo vaření kávy, kopírování a uvádění návštěv k řediteli, jsou již dávno minulostí. Fandím pořadatelům soutěže a držím palce, aby se prestiž pozice výrazně zlepšila.

14. Zajímalo by nás, zda vidíte v práci asistentky dlouhodobou perspektivu a možnost růstu. Kde vlastně můžete být za 10 let? A kde vlastně chcete být?

Dlouhodobou perspektivu v práci asistentky určitě vidím, záleží však na zázemí firmy a na možnosti kariérního postupu v rámci této pozice. Ve firmě, kde aktuálně působím, svůj posun však nevidím.

Za 10 let bych chtěla být na pozici office manažera, provozního manažera, či marketingového specialisty, který má pod sebou tým lidí, jenž řídí. V době, kdy jsem po studiích začínala pracovat, jsem tým lidí vedla. Do těchto „linií“ se hodlám brzy vrátit.

15. Na závěr nám zkuste říct 3 věci, které by měla mít každá opravdu skvělá asistentka?

  • organizační schopnost a samostatnost naprosto ve všem, nejen v rozhodování
  • multitasking – schopnost zvládat několik věcí naráz (plus umění určovat priority)
  • loajalita
  • přidávám ještě jednu vlastnost a tou je rozhodně spolehlivost

Děkuji za rozhovor.

Pavla