Každá asistentka musí mít dokonalý přehled, říká finalistka soutěže Asistentka roku Alena Hájková

3.9. 2020Lucie Maxová71x

Alena Hájková obsadila v prestižní soutěži Asistentka roku 2019 druhé místo. Pracuje v plzeňské realitní kanceláři, a jak sama říká, po svém nástupu se snažila hlavně zlepšit vztahy ve firmě. „Není nic lepšího, než když se navzájem dokážeme respektovat a poslouchat se,“ doplňuje. Co pro ni umístění v soutěži znamená a jak bojuje se zažitými stereotypy, které se okolo profese asistetnky stále objevují?

Jako asistentka pobočky M&M reality a osobní asistentka vedoucí pobočky pracujete dva roky. Proč jste si vybrala právě tuto práci?

Od 20 let jsem pracovala jako asistentka a moc mě to bavilo. Kvůli stěhování jsem musela změnit i práci, a proto jsem začala dělat managera ve fastfoodu. To mě ale nenaplňovalo, a tak jsem začala hledat dál. Po několika pohovorech jsem si vybrala právě realitní kancelář. Byť je práce asistentky občas rutinní, je tento obor hodně různorodý a stále se učíte novým věcem, což je to, co mě baví nejvíce.

Čím je práce v realitním prostředí specifická a co vás na ní nejvíce baví? Jak vypadá takový váš typický den v práci?

Práce u M&M reality holding je hodně rozmanitá. Nejedná se pouze o zprostředkování prodeje, ale také se zabýváme výkupy, výstavbou, přepisem energií či rekonstrukcemi. Nejvíce mě zajímají výkupy, při kterých můžeme pomoci lidem v těžkých finančních situacích. Každý případ je individuální, a tak nikdy dopředu nevíte, co vás vlastně čeká, ale víte, že jste třeba našli řešení, které klientovi vytáhne trn z paty.

Můj pracovní den je pokaždé jiný. Mimo každodenní aktivity, jako je kontrola dokumentů, komunikace s makléři, vyřizování pošty či běhání po úřadech, pomáhám kolegům při schůzkách, připravuji porady nebo klienty zastupuji při přepisech energií.