Jak si vychovat skvělou asistentku

1. díl seriálu pro časopis Moderní řízení, Economia.

Dobrá asistentka je pravou rukou svého šéfa. Předpokládáme, že s přehledem zvládne přípravu dokumentů, smluv a podkladů. Řeší i došlé tonery, zaseknuté papíry v tiskárně a stará se o hosty. Je přeborníkem v ovládání moderních technologií. Ví, kam uložit všechny přílohy, letenky, případně název hotelu, aby je měl šéf na dosah jednoho kliku. Prostě poklad. Jak ale na začátku nastavit pravidla spolupráce, aby se jim společně dobře pracovalo?

Po výběru vhodné asistentky (případně asistenta) do firmy nechávám šéfa a asistentku jeden měsíc se sžít a pak se do firmy vracím v roli koučky nebo mentorky. Předávám jim podle jejich potřeb šest týdnů vše, co umím, protože jsem tuto práci zažila na vlastní kůži. Co se vyplatí podle mých zkušeností nepodcenit, aby komunikace mezi šéfem a jeho asistentkou probíhala bez zádrhelů?

VYJASNĚTE SI OČEKÁVÁNÍ

Paradoxně, moje první nastavovací schůzka, co budeme další týdny řešit, je dost často vůbec první schůzka asistentky a šéfa, kde si vyjasňují vzájemná očekávání. Říkám si, co tam ta žena dělala celý měsíc? Většinou ji hodili do vody a ona plavala, jak uměla. Přitom jak život šéfa, tak asistentky je složitý. Co člověk, šéf a firma, to jiný svět. Proto se vyplatí si vzájemná očekávání vyjasnit co nejdříve a poznat, kdo je kdo.

Celý článek >>zde<<