Šablona pro Zhodnocení roku 2023 - Jaký jsem měl/a rok?

Jak si vychovat skvělou asistentku

1. díl seriálu pro časopis Moderní řízení, Economia.

Dobrá asistentka je pravou rukou svého šéfa. Předpokládáme, že s přehledem zvládne přípravu dokumentů, smluv a podkladů. Řeší i došlé tonery, zaseknuté papíry v tiskárně a stará se o hosty. Je přeborníkem v ovládání moderních technologií. Ví, kam uložit všechny přílohy, letenky, případně název hotelu, aby je měl šéf na dosah jednoho kliku. Prostě poklad. Jak ale na začátku nastavit pravidla spolupráce, aby se jim společně dobře pracovalo?

Po výběru vhodné asistentky (případně asistenta) do firmy nechávám šéfa a asistentku jeden měsíc se sžít a pak se do firmy vracím v roli koučky nebo mentorky. Předávám jim podle jejich potřeb šest týdnů vše, co umím, protože jsem tuto práci zažila na vlastní kůži. Co se vyplatí podle mých zkušeností nepodcenit, aby komunikace mezi šéfem a jeho asistentkou probíhala bez zádrhelů?

VYJASNĚTE SI OČEKÁVÁNÍ

Paradoxně, moje první nastavovací schůzka, co budeme další týdny řešit, je dost často vůbec první schůzka asistentky a šéfa, kde si vyjasňují vzájemná očekávání. Říkám si, co tam ta žena dělala celý měsíc? Většinou ji hodili do vody a ona plavala, jak uměla. Přitom jak život šéfa, tak asistentky je složitý. Co člověk, šéf a firma, to jiný svět. Proto se vyplatí si vzájemná očekávání vyjasnit co nejdříve a poznat, kdo je kdo.

Kristýna Stoklásková
Jak Kristýna s oblibou říká, její obor jsou asistentky a online svět. Od roku 2016 má svůj vlastní projekt Šéfův svět a od roku 2019 je součástí S ÚSMĚVEM s.r.o., který od ledna 2022 řídí jako Marketingová ředitelka. Vystudovala obor Hotelnictví a turismus a následně získala v roce 2006 bakalářský titul v oboru Podnikání a Administrativa na ČZU v Praze. V roce 2020 vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky. Má bohaté zkušenosti z oblasti hotelnictví a gastronomie a manažerského rozvoje. Působila jako Office manažerka ve společnostech zaměřených na oblasti financí a obchodu. V roce 2014 jsem nastoupila do společnosti NeuroLeadership Group (NLG) na pozici Operations manager, kde zodpovídala za Operativu (Back office, HR, marketing a obchod) a Finance. Prošla tehdy koučovacími kurzy společnosti NLG a aktivně koučuje. V roce 2016 odešla z NLG a založila si své podnikání. Její specializací jsou asistentky. Jejich nábor do společnosti a následné zaučení. A hromadné kurzy pro asistentky, jak být nenahraditelná. V Marketingu s úsměvem pomáhá klientům s online marketingem a rozjezdem podnikání. Věří, že v Obsahovém marketingu je obrovská síla. Má tým 10 odborníků, SEO specialistku, manažerku sociální sítí, Analytičku, Copywriterku, Webmastera atd., kteří dělají svou práci srdcem a umějí si nazout klientovi boty.