Dvoudenní nový kurz Nenahraditelná asistentka 4.-5.11.

Potřebujete osobní asistentku? Zjistěte kde hledat i co má nabídka práce splňovat

Skutečné poklady bývá těžké najít. Ovšem i takový poklad, jakým je asistentka pro svého šéfa, je možné objevit! Kde v online světě zveřejnit nabídky práce pro asistentky, abyste k sobě získali profesionálku? A co zmínit v inzerátu, aby pro vás zkušená osobní asistentka chtěla pracovat?

Obsah nabídky práce pro asistentku

Ať už si inzerát pátrající po vhodné osobní asistentce píšete sami, nebo v zastoupení HR specialisty, vždy byste měli myslet především na ni. Cílem tedy není jen zaujmout, ale především napsat, proč by se u vás měla budoucí asistentka skvěle a proč by měla ostatní pracovní nabídky v prohlížeči šmahem zavřít a dále se k nim nevracet.

  • Pravdivě – než se pustíte do vymýšlení inzerátu, ujasněte si, co chcete a můžete delegovat a nesnažte se mazat med kolem pusy. Zklamaná a nespokojená asistentka vám brzy uteče a kladného doporučení se od ní nejspíš nedočkáte. 
  • Konkrétně – uveďte, co přesně od asistentky očekáváte a proč konkrétně ji potřebujete. Vyhnete se tak špatnému výběru a zbytečnému plýtvaní časem i penězi. Nezapomeňte si proto ujasnit, jakou pozici chcete obsadit. Zda hledáte pravou ruku ředitele, office manažerku pro celé oddělení nebo spíše recepční či jen back office.
  • Lákavě – v pracovním inzerátu se vyplatí přiblížit firemní kulturu, svou osobnost (zejména pokud hledáte asistentku ředitele) včetně informací o společnosti, platu, benefitech, kariérním růstu a vzdělávání. Nabídka práce asistentky musí vynikat. Při tvorbě inzerátu si dejte záležet, protože ti nejlepší hledají to nejlepší. 
  • Věcně – nabídka práce by měla obsahovat relevantní očekávání (dosažené vzdělání, technické znalosti, schopnosti a zkušenosti, popřípadě osobnostní rysy), ale v ideálním případě by neměla obsahovat nereálná nebo příliš specifické požadavky. Tím byste si jen zbytečně zmenšili okruh potenciálních uchazečů.
  • Informativně – koho a jak v případě zájmu kontaktovat? Co ji bude čekat, až vám na inzerát odpoví? Nestyďte se  také uvést, zda ji čekat telefonická zkouška pro ověření způsobu komunikace, nějaký drobný úkol ke zpracování nebo osobní pohovor.

Tip: V inzerátu zmiňte vše, co by zajímalo vás samotných a na základě čeho byste si řekli ano, tady chci pracovat a raději na tuhled pracovní nabídku hned odpovím, ať mi ji nikdy nevyfoukne. Na konci pak přidejte výzvu k akci. Například: Líbí se vám tato pracovní nabídka? Ozvěte se, rádi vás poznáme osobně.

Přešlapy při sestavování nabídky práce

  • Odměna na základě výkonu je v dnešní době nic neříkající a tedy absolutně nezajímavá. Mluvte v konkrétních číslech!
  • Ač se to nezdá, je tvorba nabídky práce tak trochu marketingovou disciplínou. Svou společnost a pozici asistentky zkrátka musíte prodat. Není od věci nechat si poradit.
  • Berete pohovor jako hlavní část náboru asistentky? Omyl. Už samotný inzerát je skutečným sítem a zároveň branou, kterou projdou buď správní, nebo nesprávní lidé.
  • Dejte si pozor, ať vaše požadavky nepřevyšují benefity. Na druhou stranu ale neslibujte něco, co nemůžete splnit. Obrátilo by se to proti vám.

Kde hledat/umístit nabídky práce pro asistentky

Nabídka práce pro asistentku by měla být na internetu snadno dohledatelná. O tom, že vám schází asistentka ředitele proto informujte na více místech. Více míst = víc šancí na úspěch.

Vlastní web

Inzerát umístěný na vašem webu jen potvrzuje, že to s náborem zaměstnance myslíte vážně. Navíc vám pracovní nabídka může samovolně přivést zájemce z vyhledávání.

LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn vyrostla za poslední roky v obrovitánského giganta, který už neslouží primárně jako sbírka virtuálních životopisů, ale místo, kde firmy i uchazeči o práci rádi tráví svůj čas, sdílí své pracovní zkušenosti a sbírají zajímavé profesní kontakty.

Pokud zde vystavíte inzerát s nabídkou práce asistentky, určitě padne na úrodnou půdu.

Šéfův svět

Chcete jít na jistotu? Chcete získat skvělou asistentku do dvou měsíců a ještě ji zaškolit? Tohle všechno pro vás zařídí Kristýna, která se doslova zaměřuje na Šéfův svět. Právě tady najdou asistentky férovou a dobře placenou práci a šéfové schopnou pravou ruku.

V dalších měsících Kristýna zaštítí také mentoring, koučování a osobní rozvoj asistentky.

Inzertní portály

Nabídka práce pro osobní asistentky se objevuje na nejrůznějších portálech, jako jsou Jobs.cz, Jooble.org, Prace.cz, Profesia.cz, Volnamista.cz nebo Easyprace.cz.

Zajímavým zdroje při hledání práce je rovněž klasický Úřad práce ČR. Na stránce volná místa stačí vyplnit obor Administrativa, zvolit region či další parametry a vybrat si.

Sociální sítě

Sdílení mezi známými a širším okolím je obecně velmi účinný způsob, jak informovat o nových pracovních nabídkách nebo čemkoli, co chceme nabídnout světu. Nebojte se proto o nabídce práce zmínit na Instagramu, v profesní skupině na Facebooku nebo třeba na nové platformě Threads. Sdílení ve vaší sociální bublině je důvěrychodné a bleskurychlé.

Hledáte spolehlivou a schopnou asistentku?

Kontaktujte Šéfův svět!

Kristýna Stoklásková
kristyna@sefuvsvet.cz

+420 603 172 577

Šéfův svět propojuje manažery a asistentky už od roku 2016. Jeho středobodem je Kristýna, která byla dříve také asistentkou a nyní působí jako headhunter se specializací na administrativu, rozvíjí stávající asistentky, zaškoluje nové tváře a pro ředitele firem hledá ty nejlepší asistentky, které do jejich světa zapadnou jako dokonale padnoucí dílek skládačky. 
Kristýna má svou databázi osvědčených asistentek, realizuje nábory od A do Z, sdílí užitečné e-booky, nabízí mentoring asistentkám a organizuje kurzy, semináře a workshopy. Její schopnost objevit talenty a naučit je vše potřebné pro roli nepostradatelné asistentky dokazuje řada osvědčení a certifikátů získaných během její kariéry v personalistice.

Kristýna Stoklásková
Jak Kristýna s oblibou říká, její obor jsou asistentky a online svět. Od roku 2016 má svůj vlastní projekt Šéfův svět a v roce 2024 vznikl další její projekt Marketingový svět, agentura 10 freelancerů, kteří umějí dýchat za vaše firmy.