Šablona pro Zhodnocení roku 2023 - Jaký jsem měl/a rok?

3. místo – Asistentka roku 2019

Rozhovor s Martinou Novotnou,

asistentkou ředitele v olomoucké pobočce společnosti Chropyňská strojírna a.s. Martina se umístila na 3. místě v soutěži Asistent/ka roku 2019 ČR, která se slavnostně vyhlašovala 27. června 2020.

Co pro ni soutěž znamenala a co znamenala pro jejího šéfa/šéfku? Co je nejlepší na práci asistentky? Vše se dozvíte, když budete číst dále.

Jak dlouho ve vaší kariéře již působíte na pozicích asistentky?

Jako asistentka/na recepci pracuji už ve čtvrté firmě, celkem by se to poskládalo do tří let.

Jak dlouho pracujete pro současného šéfa? Je to vaše nejdelší spolupráce?

Rok a deset měsíců. Ano, je.

Co je podle vás hlavní pro to, aby to mezi šéfem a jeho asistentkou klapalo?

Naslouchat a důvěřovat si.

Co je podle vás nejlepší a co naopak nejhorší na práci asistentky?

Největší radost mám z toho, když se něco dobře zorganizuje a má pak hladký průběh. Svou trpělivost pak někdy trénuji při dlouhém čekání na odpověď/reakci.

Co vás motivovalo k přihlášení do soutěže Asistent/ka roku ČR 2019?

Možnosti školení, které jsou součástí výher, a určitá prestiž se soutěží spojená.

Měla jste z něčeho před přihlášením do soutěže obavy?

Nejtěžší pro mě bylo přihlásit se. Pak už se není čeho bát – pravidla jsou jasně popsaná a na testování panuje příjemná atmosféra.

Jak soutěž probíhala, přibližte nám podmínky účasti a soutěžní disciplíny…

Prvním krokem je registrace a vytvoření profilu, který pak sbírá lajky. Dalším velkým úkolem je zorganizovat dobročinnou akci a natočit z ní video, to pak také sbírá lajky. Následný Skype rozhovor je milým seznámením a popovídáním si s organizátorkou Kristy – bude chtít slyšet odpovědi na několik otázek. Testovací den završí celou soutěž; zde se testuje schopnost představení se, práce s Excelem a PowerPointem, psaní eseje a vaše role v týmu.

Vybavíte si, v jak velké konkurenci jste se stala „Asistentkou na třetím místě“ (umístění na 3. místě soutěže)?

Po ukončení registrací nás myslím bylo jedenáct soutěžících, úplně všechny úkoly ale splnilo jen pět.

Proč si myslíte, že jste zrovna vy vyhrála 3. místo?

K účasti v soutěži jsem přistoupila svědomitě a měla jsem snahu úkoly plnit co nejlépe. Nejvíce s hodnocením podle mě zahýbal testovací den, kdy nás porota viděla naživo a měla možnost hodnotit naše kvality i týmového ducha podle výkonu.

Co na vaši výhru říkal váš šéf?

Potěšilo ho to 😊

Co byste poradila asistentkám, které váhají s přihlášením do soutěže Asistentka roku v České republice?

Jít obavám naproti, neváhat a soutěž na vlastní kůži zažít – můžete jen získat.

Proč by měly české asistentky zkusit štěstí v soutěži?

Dostanou se do prostředí profesionálů v tomto oboru. Nejsou to jen ceny, co člověka posunou v rozvoji dál, ale i zkušenosti, kontakty, motivující prostředí a konstruktivní zpětná vazba od odborníků.

Soutěží se v ČR snažíme vybudovat prestiž pozici asistentky. Jak je vnímána asistentská pozice v ČR podle vás?

Také díky soutěži si všímám otevřeného prostoru pro změnu vnímání této pozice. Stejně jako vedoucí pozice tak i asistentky nyní mají své konference, koučink, mentoring apod. To už samo o sobě svědčí o určité prestiži a je potřeba tento trend podporovat, takže se do budoucnosti dívám pozitivně.

Zajímalo by nás, zda vidíte v práci asistentky dlouhodobou perspektivu a možnost růstu. Kde vlastně můžete být za 10 let? A kde vlastně chcete být?

Na své pozici asistentky ředitele je několik směrů, kterými se dál můžu rozvíjet. Soutěží jsem nezískala jen cenu, ale také určité „nakopnutí“ – dávku energie a motivace k seberozvoji, kterému se mám v plánu věnovat. Za deset let už určitě budu sklízet výsledky.

Na závěr nám zkuste říct 3 věci, které by měla mít každá opravdu skvělá asistentka?

Měla by být spolehlivá, empatická a perfekcionista.

Děkuji za rozhovor, Martina

Kristýna Stoklásková
Jak Kristýna s oblibou říká, její obor jsou asistentky a online svět. Od roku 2016 má svůj vlastní projekt Šéfův svět a od roku 2019 je součástí S ÚSMĚVEM s.r.o., který od ledna 2022 řídí jako Marketingová ředitelka. Vystudovala obor Hotelnictví a turismus a následně získala v roce 2006 bakalářský titul v oboru Podnikání a Administrativa na ČZU v Praze. V roce 2020 vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky. Má bohaté zkušenosti z oblasti hotelnictví a gastronomie a manažerského rozvoje. Působila jako Office manažerka ve společnostech zaměřených na oblasti financí a obchodu. V roce 2014 jsem nastoupila do společnosti NeuroLeadership Group (NLG) na pozici Operations manager, kde zodpovídala za Operativu (Back office, HR, marketing a obchod) a Finance. Prošla tehdy koučovacími kurzy společnosti NLG a aktivně koučuje. V roce 2016 odešla z NLG a založila si své podnikání. Její specializací jsou asistentky. Jejich nábor do společnosti a následné zaučení. A hromadné kurzy pro asistentky, jak být nenahraditelná. V Marketingu s úsměvem pomáhá klientům s online marketingem a rozjezdem podnikání. Věří, že v Obsahovém marketingu je obrovská síla. Má tým 10 odborníků, SEO specialistku, manažerku sociální sítí, Analytičku, Copywriterku, Webmastera atd., kteří dělají svou práci srdcem a umějí si nazout klientovi boty.